Code of Conduct (de "Gedragscode")

Deze Gedragscode is van toepassing op elke gebruiker (de"Gebruikers") van het platform (het "Community Platform’’) en omvat de algemene voorwaarden die eventueel zijn aanvaard tijdens de registratiefase en het privacybeleid dat is gepubliceerd op het Community Platform (hierna gezamenlijk de "Algemene Voorwaarden"). Het wordt begrepen dat in geval van een geschil tussen deze Gedragscode en de Algemene Voorwaarden, de laatste zal prevaleren.

1.Doel

Deze Gedragscode biedt richtlijnen voor het gedrag dat moet worden aangehouden en/of vermeden tijdens het gebruik van het Community Platform om het gebruik van het Community Platform te verbeteren en de Gebruikers te beschermen tijdens het gebruik ervan. Het wordt begrepen dat Gebruikers zich verbinden tot naleving van deze Gedragscode en de Algemene

2. Voorwaarden bij het gebruik van het Community Platform

Code of Conduct (de "Gedragscode") Deze Gedragscode is van toepassing op elke gebruiker (de "Gebruikers") van het platform (het "Community Platform’’) en omvat de algemene voorwaarden die eventueel zijn aanvaard tijdens de registratiefase en het privacybeleid dat is gepubliceerd op het Community Platform (hierna gezamenlijk de "Algemene Voorwaarden"). Het wordt begrepen dat in geval van een geschil tussen deze Gedragscode en de Algemene Voorwaarden, de laatste zal prevaleren. 1. Doel Deze Gedragscode biedt richtlijnen voor het gedrag dat moet worden aangehouden en/of vermeden tijdens het gebruik van het Community Platform om het gebruik van het Community Platform te verbeteren en de Gebruikers te beschermen tijdens het gebruik ervan. Het wordt begrepen dat Gebruikers zich verbinden tot naleving van deze Gedragscode en de Algemene 2. Voorwaarden bij het gebruik van het Community Platform. Registratie op het Community Platform Om het Community Platform te gebruiken, moeten Gebruikers zich registreren via een registratieformulier en hun eigen account (het "Gebruikersaccount"/ADO Den Haag Account) aanmaken, zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden. Als de Gebruiker jonger is dan 14 jaar, moet de registratie voor het Community Platform worden uitgevoerd door hun wettelijke vertegenwoordiger, die zich moet houden aan de regels die in deze Gedragscode zijn vastgelegd en de minderjarige hierover moet instrueren. Wanneer de Gebruiker een minderjarige van 14 jaar oud is - of de equivalent minimumleeftijd voor de relevante jurisdictie - en zij kunnen doorgaan, overeenkomstig en voor de doeleinden van Artikel 2d van Wetsdecreet 196/2003 (zoals gewijzigd door Wetsdecreet 101/2018), met registratie en eventuele uitdrukking van toestemming voor gegevensverwerking, moeten zij ook voldoen aan de bepalingen van deze Gedragscode, net als andere Gebruikers. In geval van onwettig gedrag en/of misbruik van het Community Platform door minderjarigen van 14 jaar oud, of de equivalent minimumleeftijd voor de relevante jurisdictie, is de ouder of degene die ouderlijk gezag heeft, zoals verklaard tijdens het registratieproces van het gereserveerde Gebruikersaccount van de minderjarige, verantwoordelijk. Het wordt begrepen dat, als wordt vermoed dat een minderjarige op een onwettige manier een Gebruikersaccount heeft aangemaakt in strijd met deze Gedragscode, wij het recht voorbehouden om de identiteit van hun ouder te verifiëren door te vragen om een identiteitsdocument te delen.

3.Beperkingen van het gebruik van het Community Platform

We erkennen en garanderen de vrijheid van meningsuiting van Gebruikers. We behouden echter het recht om bepaalde inhoud of gedrag te beperken om andere Gebruikers te beschermen en te respecteren, in overeenstemming met dit artikel. Om het Community Platform te gebruiken, verbinden Gebruikers zich tot het naleven van de volgende beperkingen

  1. Geen valse e-mailadressen en/of valse identiteiten gebruiken, op een manier die bedoeld is om derden te misleiden, verwarren of bedriegen en/of meer dan één account aanmaken en/of gedeelde accounts aanmaken;
  2. Geen bedrijfsnamen en/of merken van derden gebruiken die Gebruikers kunnen misleiden en in ieder geval handelen op een manier die inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten en/of auteursrechtnormen;
  3. Geen privé, vertrouwelijke en persoonlijke informatie van derden, inclusief maar niet beperkt tot creditcardnummers, postadressen, burgerservicenummers/identificatienummers, op welke manier dan ook op het Community Platform openbaar maken zonder specifieke toestemming van derden;
  4. Geen specifieke bedreigingen van geweld, om welke reden dan ook, tegen derden publiceren, of de openbare veiligheid aantasten, inclusief maar niet beperkt tot inhoud van terroristische activiteiten;
  5. Geen virtueel en/of echt geweld van welke aard dan ook bevorderen door het publiceren van inhoud op het Community Platform;
  6. Het Community Platform op geen enkele manier gebruiken voor onwettige doeleinden of om onwettige activiteiten te ondersteunen, zoals gedefinieerd onder internationaal recht en onder de wetten en bepalingen van de thuisstaat van de Gebruikers;
  7. Geen pesten, intimidatie en/of discriminatieacties ondernemen of aanmoedigen, waarbij het laatste wordt begrepen als het versturen van ongewenste berichten of verzoeken naar andere Gebruikers;
  8. een pornografische en/of kinderpornografische inhoud op welke manier dan ook delen, inclusief andere expliciet seksuele inhoud die de gevoelens van andere Gebruikers kan kwetsen of beledigend of discriminerend kan zijn op enigerlei wijze;
  9. Geen gedrag vertonen dat de privacy en/of veiligheid van het Community Platform en zijn Gebruikers in gevaar kan brengen. In het bijzonder, als persoonsgegevens van derden worden gedeeld, garandeert de Gebruiker dat zij toestemming hebben verkregen van de betrokkenen en dat zij over het algemeen hebben voldaan aan de verplichtingen van de toepasselijke wetgeving (EU Verordening 2016/679 en Wetsdecreet 196/2003, zoals gewijzigd door Wetsdecreet 101/2018);
  10. Geen inhoud voor commerciële doeleinden delen, zonder voorafgaande toestemming
  11. Geen Gebruikersnamen kopen of verkopen die al zijn geregistreerd op het Community Platform;
  12. Geen websites publiceren of doorverwijzen die bedoeld zijn om persoonlijke, gevoelige en/of anderszins vertrouwelijke informatie van andere Gebruikers te stelen, evenals websites die computervirussen bevatten;
  13. Het Community Platform niet gebruiken voor spamactiviteiten, wat inhoudt het herhaaldelijk verzenden van ongewenste en anderszins niet relevante inhoud naar het Community Platform. Om te beoordelen of een inhoud als spam wordt beschouwd, overwegen we de volgende criteria: (i) een groot aantal gerechtvaardigde klachten ontvangen van andere Gebruikers, (ii) een verdenking met betrekking tot de homologe activiteit van twee verschillende accounts die aan dezelfde persoon kunnen worden toegeschreven, behoudens tegenbewijs, (iii) de publicatie van talrijke inhoud, gemarkeerd met #, die niet relevant is voor de trends of populaire of trending onderwerpen waarnaar ze verwijzen, (iv) de creatie van valse of misleidende inhoud met als doel Gebruikers op anticoncurrerende wijze om te leiden naar andere accounts, diensten of websites, (v) de herhaalde publicatie van informatie van derden door deze aan te duiden als eigen informatie, (vi) de creatie van meerdere accounts met als doel om de eigen populariteit frauduleus te verhogen. We behouden het recht om het account van Gebruikers te onderzoeken, mochten we van mening zijn dat er sprake kan zijn van gedrag in strijd met dit artikel, en mogelijk om een dergelijk account te schorsen in afwachting van opheldering. Bij schending door Gebruikers van een of meer hierin vermelde beperkingen, behouden wij ons het recht voor, naar eigen goeddunken, om in te grijpen voor verwijdering en/of beheer van de door hen gepubliceerde inhoud op het Community Platform en om de schorsing, zelfs permanent, en/of verwijdering van het account te overwegen zonder voorafgaande kennisgeving. In het geval dat we vaststellen dat een account is aangemaakt om een eerder geschorst account te vervangen, behouden we ons het recht voor om beide accounts permanent te schorsen. Het wordt begrepen dat een Gebruiker, als deze van mening is dat andere Gebruikers inhoud op het Community Platform hebben geplaatst die schadelijk, beledigend of anderszins in strijd is met deze Gedragscode en/of de Algemene Voorwaarden, een dergelijke schending kan melden door contact op te nemen met de klantenservice via het volgende e-mailadres: marketing@adodenhaag.nl . We zullen op basis van het genoemde rapport een passend onderzoek uitvoeren om, indien nodig, alle noodzakelijke maatregelen te nemen. Het wordt begrepen dat een melding op zichzelf niet de verwijdering van de gemelde inhoud garandeert. In geval we vaststellen dat de gemelde inhoud schadelijk is, zullen we overgaan tot verwijdering van dergelijke inhoud op het Community Platform. Om de rechten van de Gebruikers te waarborgen, behouden we volledige en onbeperkte redactionele controle over alle inhoud.

4. Links naar andere websites

Het Community Platform bevat links en verbindingen naar websites van derden. Het wordt begrepen dat we geen controle hebben over, niet beheren en op geen enkele manier aansprakelijk zijn voor de inhoud, beschikbaarheid en nauwkeurigheid van dergelijke websites, noch voor de naleving van wetten inzake gegevensbescherming of bepalingen betreffende intellectuele eigendomsrechten

5. Toestemming voor inhoud

Tijdens het gebruik van het Community Platform verlenen Gebruikers ons alle noodzakelijke toestemmingen voor de gepubliceerde inhoud. Het wordt begrepen dat wanneer Gebruikers inhoud delen, plaatsen of uploaden op het Community Platform die onderhevig is aan intellectuele eigendomsrechten, ze ons een royaltyvrije, overdraagbare, sublicentieerbare en wereldwijde toestemming verlenen om hun inhoud op te slaan, te gebruiken, te verspreiden, te wijzigen, uit te voeren, te kopiëren, openbaar uit te voeren of weer te geven, te vertalen en afgeleide werken van hun inhoud te maken, overeenkomstig de Algemene Voorwaarden. De toestemmingen die in dit artikel worden vermeld, vervallen zodra de inhoud op het Community Platform is verwijderd door Gebruikers en/of door het Community Platform zelf. Het wordt begrepen dat Gebruikers op elk moment gepubliceerde inhoud en hun accounts kunnen verwijderen via de sectie die is gewijd aan privacybeheer op het Community Platform, in overeenstemming met het privacybeleid

De Gedragscode kan van tijd tot tijd worden gewijzigd. Eventuele materiële wijzigingen van de Gedragscode worden onmiddellijk aan Gebruikers meegedeeld.